Nojakolmipyörät, CAD ja arkkitehtuuri
Recumbent Trikes, CAD and Architecture


Data Vinci Oy



Esko Meriluoto
ideoita ja suunnitelmia

Esimerkkejä menneistä suunnitelmista
Suunnitelmat on tehty sekä ammatinharjoittajana että Data Vinci Oy:ssä.



HIPPARION ja nojapyörät
(Recumbent Trikes)

(päivitetty 2020-05-23)
ja  pyöräilytapahtumia
Perustettu 1983. Toimialana:
Rakennus- ja muutossuunnittelu, rakennus- ja muutosluvat
Rakennuspiirustusten laadinta ja muokkaus
Perspektiivipiirrokset ja -renderoinnit ja VRML- ja 3D-PDF-tiedostot; esimerkkejä ohessa
Viivapiirrokset (mm. julkaisupiirrokset, esitepiirrokset ja rakennuspiirustukset)
Nojakolmipyörien suunnittelu, tuotekehitys ja testaus (ks. linkki Hipparion ja nojapyörät (Recumbent Trikes))
3D-tulostettavien kappaleiden suunnittelu
(lähinnä laser-sintrauksella tulostettavat polyamidi-muoviset esineet, varaosat tms.)
.

 


Putkiliitin 22 ja 12 mm alumiiniputkille.
Tulostettu polyamidista 3D-tulostimella.



Osoite:
Vuohikuja 2 G 30, 00780 Helsinki (Pukinmäki)

Tiedoksi rekistereiden ja luetteloiden julkaisijoille:

Puhelinumero:

045 650 1646  (+358 45 650 1646)
(Data Vinci Oy ja Esko Meriluoto kännykässä)

www.saunalahti.fi/dvinci



Uutta:
Asuntokontti, alustava suunnitelma


Merikontti soveltuu tilapäiseen ja myös pysyvään asumiseen, kun se on eristetty ja varustettu tarvittavalla tekniikalla (LVIS). Tietääkseni Etelä-Suomessa on vain yksi konttiasunto saanut 5 vuoden tilapäisen rakennusluvan ja senkin haja-asutusalueelle, pois silmistä. Keski-Suomessa on konttiasuntoja ja mm. opiskelijoille ja maahanmuuttajille suunnitellaan konttikyliä.
Kontin hankkiminen, muokkaaminen ja eristäminen ovat melko helppoja toimenpiteitä. Hankaluus on LVIS-tekniikassa (lämmitys, vesi, viemäri, ilmanvaihto, sähkö) ja rakennuspaikan ja ennen kaikkea rakennusluvan saamisessa. Tämä luonnos ei vielä ehdota ratkaisua näihin asioihin.

Nämä sivut on testattu Firefoxilla
Siirry Mozilla Firefox'in sivulle!



Monenlaista tietoa Hipparionista ja muista kolmipyöräisistä nojapyöristä, osa jo 1990-luvulta
yleistietoa kolmipyöristä
ilmanvastuksen laskeminen; renkaiden vierintävastus
Hipparion testiporototyyppi (Proto 0), ajettu 4450 km
v. 1998 valmistunut Hipparion- kolmipyöräprototyyppi, Hipparion Protohippus 1, testiajettu 43 286 km v. 1998...2006
v. 2001 valmistunut prototyyppi Hipparion Protohippus 2, testiajettu 80 000km; lisäksi uudempia Hipparion-suunnitelmia sekä
Hipparion Porohippus 2:n sähköapumoottori
kolmipyöräisten perustyypit ja ominaisuudet
www-linkkejä Trike-maailmaan (Trike Links),
    päivitetty 2020-05-23 updated
tapahtumia v. 2020 (Events),
    päivitetty 2020-05-23 updated
hpv-julkaisuja (ei päivitetty | not updated)
hpv-käyttäjät ja -kehittelijät Suomessa poistettu!
Suomen nojapyöräilijöistä saat tietoja nojapyöräfoorumilta
kuvia vanhoista HPV-kisoista ja -tapahtumista 1997–2001
polkupyöriä koskevat lait ja asetukset
eteenpäinsoutuairon aironivel 3D-tulostuksella






KATA-katamaraani eteenpäinsoutuairojen  testaamiseksi

Soudulla kasvot eteenpäin (face forward) on puolensa: näkyvyys kulkusuuntaan, törmäysvaarojen välttäminen, oikeat maisemat, vastapainona pieni soututehon väheneminen aironivelen kitkan ja joustojen takia.

Osoitetiedot:
Data Vinci Oy  |  Esko Meriluoto, arkkitehti
Vuohikuja 2 G 30
00780 HELSINKI
GSM 045 650 1646 (henkilökohtainen & Data Vinci Oy)
E-mail: datavinci(at)saunalahti.fi,  esko.meriluoto(at)saunalahti.fi

Copyright © and design 1996–2020 Esko Meriluoto & Data Vinci Oy, Helsinki, Finland
Näitä sivuja on päivitetty viimeksi   2020-05-23   Last upadate