OPEL ASCONA 2.5I TURBO INTERCOOLER

 

Tekniset tiedot

Moottori

Alakerta:
Rekordin 2.2E lohko, Wiseco takomännät (h: 96mm pk: 30mm tappi 22mm), Pasi Ojennuksen valmistamat 135mm pitkät kiertokanget, nitrattu 2.4 Omegan kampura (std mitoissa 2:n kk-kaulaa lukuunottamatta), iskunpituus 85mm, kokonais tilavuus 2.46l, oma valmisteinen loiskelevy öljypohjassa, liekkirenkaat

Kansi:
2.2E, kanavia hieman tasoiteltu ja seetit muotoiltu, virtaus 219hv / Kansiset

Ruisku: Hestec

Imusarja: kutoskoneen pätkästy imusarja

Suuttimet: Bosch 0 280 150 403 (503cc 2.5ohm)

Bensapaineensäädin: säädettävä, paine n. 2.5 - 3.5bar

Sytytys: Hestec suorasytytys

Pakosarja: Friedrich Motorsport:n valmistama valurautainen.

Ahdin:
Holset H1D
, imusiipi on 52mm (ar .60). Pakopuoli on tehty Garret T03 pakopesään (ar .63), 55mm siivellä ja kellolla, tuotto riittää vajaaseen 400hv:aan.

Välijäähdytin: Audi S2, kenno 400*190*65

Puristussuhde: 8.3

Vaihdelaatikko:
Sport Getrag-265 (Ascona/Manta 400), Käännetyllä H-kaaviolla (välitykset 1=3.717 2=2.403 3=1.766 4=1.263 5=1.000)

Kytkin:
Paineasetelma: Sachs Sporting Volvo 240 Turbo, paino 5.2kg
Kytkinlevy: 8.5", nelilapainen, Pasi Ojennuksen valmistama
Vauhtipyörä: Teräksinen (CrMo) Pasi Ojennuksen valmistama, paino 4.8kg
Kokonaismassa: 11.6kg

Taka-akseli:
Alkuperäinen akseli jossa GSI-Mantan 45% kitkalukko, 3.44 välitys, vetoakseleiden laakeripesiä suurennettu 1mm:llä, vetoakselit B-Commodoresta, kokonaisleveyttä kasvatettu 6mm (kiitos Common vetareiden) ja Teräksinen (CrMo) peränjatke.

Jarrut:
Edessä: 271x22mm jäähdytetyt levyt.
Takana: 279x10mm levyt mekaanisella seisontajarrulla.
Jarrut vastaavat Commodore-B, Monza sekä Senator-A malleja (levyjen mitoiltaan myös Ascona/Manta 400-malleja).

Alusta:
Edessä: Biltema-rallyjouset (lyhennettynä) ja Bilstein "rata"iskarit, tukivarsissa kovat vakiomalliset puslat

Takana: Vakiojouset (lyhennettynä) sekä Bilstein iskarit, Alatukivarsissa, panhard-tangossa sekä peränjatkeen poikittaispalkissa uretaanipuslat.

Vanteet ja Renkaat:
Peltivanteet: Edessä 6" X 15" ET38, 5x120, Kumit 195/50/15. Takana 8" X 15" ET60, 5x120,. 225/50/15

Pakoputkisto:
3" Omavalmisteinen, yksi 3" Martelius vaimennin

MUUTA:


Auton elämänkerta

Kysyttävää/kommentoitavaa