AS-toiminta


Aloitussivulle
Luotu 2002-11-14; viimeksi päivitetty 2018-01-10

Kari Mamia, suunnistaja

s. 1967, Lohja
DI (kote., LTKK), teknologiajohtaja, Saajos-yhtiöt, Lohja
Lappeenrannan UA 1990-1993 (jep, sielläkin joskus ajettiin oikeilla autoilla)
AL-Lohja 1994-2001
Lohjan UA 2002-

Ekat kerrat



Kausi 2017
Ei AS-aktiviteettia. Parikin projektia on levällään tallilla, Nissan ja Daihatsu. Jälkimmäiseen on kuin onkin löytynyt vaihdelaatikko, Puolasta - se pitäisi vaan laittaa paikalleen. Subaru Justyt siirtyivät Imprezan kaveriksi autojen taivaaseen. Ruotsista kantautuneiden huhujen perusteella sikäläiset kisat NEZ mukaan lukien ovat laadultaan varsin vaihtelevia ja kauden NEZ-kisoissa oli perustavaa laatua olevia virheitä. Huh, olipa hyvä etten lähtenyt mukaan (vaikka mieli teki).

Kausi 2016

Kuskeja ja karttureita

Näitä veijareita on kisoihin tai harkkareihin kiusattu samaan autoon:
  • Juhana Kurki
  • Ari Lehtonen
  • Arto Mattila
  • Taina Mamia
  • Markku Vainikka
  • Veijo Nikula
  • Harri Niemi
  • Janne Virtanen
  • Lauri Ihalainen
  • Tenho Helin
  • Aimo Haikonen
  • Rauno Erolahti
  • Jarmo Mäkinen*
  • Matti Harju
  • Harri Mamia* (RIP)
  • Pekka Asp* (RIP)
  • Hannu Juselius
  • Timo Hautalampi
  • Petri Mamia*
  • Rolf Sjöberg
  • Erkki Laakso
  • Mika Juselius
  • Jukka Lahtinen
  • Jouni Lahtinen*
  • Lenni Lappalainen
  • Marko Konradsdal
  • Kari Soukka
  • Kai Grönmark*
  • Jari Hannula*
  • Timo Kokko
  • Jarkko Heino
  • Jukka Pehkonen*
  • Sami Tamminen*
  • Tomi Lindstedt*
  • Henri Salin
  • Timo Heiskanen
  • Pasi Räyhäntausta*
  • Eerik Aljas**
  • Kare Asp*
  • Jyrki Kujala
  • Eero Suonranta*
  • Jukka Kuparinen*
  • Timo Keinänen*
  • Saila Siironen*
  • Seppo Hagerlund*
  • Saku Keinänen*
  • Hannu Hirsivaara
  • Tomi Viitala

* = vain harjoitusajoissa ** = ei Suomessa


AS uralla oli runsaasti nousu- ja laskukausia kuten normaalissa elämässä kuuluukin...

LuokkavuosiSaavutukset
E1989AS-Teekkarimestaruus (Juhana Kurki, RiiUA, luki)
C1990AS-Teekkarimestaruus (Junnu luki vielä)
C->B1991C-cup ??(kartt.)
B->A1992B-cup 17. (kartt., jäipä yksi kisa kolmesta väliinkin... ja kaikki laskettiin)

Aloittelija-aikakausi päättyi tähän. A-luokkaan nousun myötä alkoivat uudet haasteet SM- ja PM tasolla. Talvisprint-sarja oli epävirallinen ja sitä ajettiin vuosina 1998-2006 ja 2008. Puuttuvat sarjatulokset löytynevät jonain päivänä arkistojen uumenista, kunhan jostain löytäisi ne oikeat arkistot... 2000-luvulle tultaessa kuskin hommat hiipuivat kokonaan ja kartanluvusta alkoi tulla tolkkua.

LuokkavuosiSMPMTalvisprintHuom
B->A1992?? 94.PM kuljettajana
A1993?? ??
A->M199433. 63.
M->A199525. 46.
A->M1996?? 14.PM kuljettajana, PM-maajoukkuekulta
M->A1997?? 30.
A->M1998?? 41.A3
M199914. 23.M3
M200026. 24.M6
M200127. 23.M10
M200211. 17.M6


Kauden 2003 alusta kääntyi jälleen harrastuksessa uusi sivu ja keikkakuskien kosiskelu päättyi päästyäni yhdeksitoista vuodeksi Rolf Sjöbergin mekaanikoksi ja kartanlukijaksi. Liityin samalla Lohjan UA:n jäseneksi ja jätin pappakerhoksi katsomani Autoliiton. Hissiluokka jäi ja jämähdin M-luokkaan välillä rimaa hipoen mutta kuitenkin melkoisen tukevasti.

LuokkavuosiSMPM/NEZHuom
M200310. 12.Talvisprint M1
M20045.10.Talvisprint M2
M20055.3.Viron sarjan 1.
M20063.16.Talvisprint M5. Hanaa! -talvisarjan M-luokan voitto
M20076.4.Hanaa! -talvisarjan M-luokan pronssi, NEZ-majoukkuehopea
M200817.8.Talvisprint M1. Forssan AS-sarjan voitto, Hanaa! -sarjan M3., NEZ-maajoukkuehopea
M20092.6.Hanaa! -sarjan M3.
M20107.2.NEZ-hopea tasapistein kultamitalistien kanssa, NEZ-maajoukkuekulta
M20117.4.Viron sarjan 1., NEZ-maajoukkuekulta
M201215.9.
M20136.10.NEZ-maajoukkuekulta


2013 SM-sarjan päätösosakilpailussa pitkään kuljettajanani toiminut Rolf Sjöberg ilmoitti laittavansa kaluston myyntiin ja lopettavansa kokonaan tämän harrastuksen. Siihen loppui myös osaltani muu kuin arvokilpailuissa käynti. 2014 sääntömuutosten ja yhden sarjakeskeytyksen ansiosta M-rima pompahti jo reippaasti mutta jäi kuin jäikin telineeseen, kiitos erään Golfin tuttujen epäluotettavuustekijöiden. Tällä hetkellä näyttää siltä, että arvokisoissa käydään jatkossakin närkkimässä...

LuokkavuosiSMNEZHuom
M201410.11.NEZ-maajoukkuepronssi
M->A201518.13.NEZ-maajoukkuekulta


Reitinlaadintatehtävät ja muu toiminta AS:n parissa


Muita toimitsijatehtäviä


AS-Autot
Rek. nro.autokommentit
UOB-494Datsun Cherry 150A varustettiin v. 1989 karttavalolla ja pohjapanssarilla 1985 - 1996 (AS: 1989-1990)
REO-662Toyota Starlet 1,2 1990-1993; -2000; projekti '93 alkaen. Siirtyi E-luokkaan Laitaojille v. 2001 ja uusi AS-ensiesiintyminen uusissa väreissä (ja kilvissä) Lohjalla 7.4.2002 Sunnuntaisarjan osakilpailussa. Sittemmin kadonnut jonnekin...
YAK-208Mazda 1300 "Vihreä liike" 1993-1994. Kuoli Kouvolassa Oskarin yöajossa 1994
IV-257Mazda 1300 Projekti. Kaatui ajanpuutteeseen ja nelivetokauden alkuun 1994-1995.
VSX-656Toyota Tercel 4WD "oma häälahja itselleni" Vaasasta, 1995-1997 (moni kakku päältä kaunis). Projektina myyty pois kaverin pihasta ja taisi mennä lopulta romuksi...
UPR-189Toyota Corolla DX siviilistä pikakomennus Syyskoukeroihin 1997
RNH-427Subaru I Scorpion 1997-; projekti (lue: varasto) 1999 lähtien, 2017 romuksi.
CFJ-165Subaru II Spider 1998-2010 (varsinainen vara-auto...), kuoli Forssassa ollessaan lainassa eräällä B-luokan parilla; vaihdelaatikko (ilm. kulmavaihde), 2017 romuksi.
BEV-111 Nissan Sunny 4WDKäväisi Eckerörundanilla 2001, projektina 2004 lähtien...
ZHN-312Subaru Justy2008- ("pikakomennuksella" takaisin liikenteeseen "vara-auton" rikkoonnuttua Forssassa 2010), 2017 romuksi.
...2 kpl Justy-projekteja2008/9- (ehkäpä kuitenkin ns. "varaosa-autoja"), toisesta on mm. kone nostettu ZHN:ään, 2017 romuksi.
IEV-819Daihatsu Charade 4WD2014-2015 (entisen kuljettajani pitkäaikaisen luottopelin päätin lopulta hankkia koska se ei kellekään muulle kelvannut, mutta niin vaan kaksi kulmavaihdetta saatiin tuhottua puolessa vuodessa...)
VGP-772Subaru Impreza 4WD2016-2017, tällä ei pitänyt kisoihin lähteä mutta Tanska houkutti ja sinnehän hajosi kone. Autoon vaihdettiin kesällä 2016 "tuore" 80.000 km ajettu masiina Tanskassa (ensimmäisen öljynvaihdon jälkeen alkoi kilkatus) ja sehän sitten kilahti 2017 kesällä Tampereella, 2017 romuksi.