kilpirauhasfoorumi
Kerro oma tarinasi!
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy.
Foorumin käyttöohjeet.



Tänään on 29.2.2004, 00:28
kilpirauhasfoorumi :: Keskustelua lääkäreistä, lääkityksestä ja vaihtoehtoisista hoitomuodoista :: Antihistamiinit ja tyroksiini?
tatti@luukku.com



Onko tauti minussa vai minun ympärillä!
Viestejä: 47

Tila: Offline

Antihistamiinit ja tyroksiini?(31.12.2003, 12:52)
Moikkeliskoikkelis ja Mukavaa Uudenvuodenaattoa!
Olikohan näillä palstoilla jo kysymys antihistamiinien ja tyroksiinin yhteensopivuudesta? Mä en nyt löytänyt sitä, mun mielestä olis ollut.
Mua kiinnostaa toi asia siksi, että itte olen koivuallergikko ja syön Zyrteciä tai vastaavaa vuosittain suunnilleen huhtikuun puolivälistä koivunsiitepölykauden loppumiseen saakka. Tähän saakka mä olen ottanut antihistamiinin samaan aikaa tyroksiinin kanssa, kun en ole muutakaan ohjetta saanut. Mulla vain oli tuossa kummaa nuhaa joulun aikaan ja ajattelin, olisinko nyt peräti joulukuusiallergikko lisäksi. Tsekkasin lääkevarastot ja siellä oli Cirrus-nimistä allergiseen nuhaan tarkoitettua piltsua, jonka ohjeessa luki etteivät kilpirauhasen liikatoimintaa sairastavat saa sitä ottaa. Mitenkähän tämän Zyrtecin kanssa olis? Mun kilpirauhanenhan on seilannut ylösalas, nyt on kyllä hyvä vaihe, ollut muuten jo syyskuusta asti, jippii! Mutta mun viimeiset mittaukset oli T4V 23 ja TSH 0,29. Siis labratulosten pohjalta olis liikistä, mutta olo on kuitenkin kondiksessa siis.
Rautalääkkeitähän ei saa ottaa samaan aikaa tyroksiinin kanssa, mutta tietäiskö vaikka Kylmäkalle, olisko siis parempi aina ottaa se tyroksiini ihan ittekseen ja sitten vasta muut mahdolliset lääkkeet? Mä oon sentään vedellyt noita antihistaamiineja vuositolkulla, mietin vain olisiko se ollut yksi syy tähän vuoristorataan?
Saakohan apteekista tai jostain listan niistä lääkkeistä, joita ei pidä ottaa kimpassa tyroksiinin kanssa?
Onhan tässä vielä koivujen pölytykseen aikaa.
Mä toivotan kaikille palstalaisille Oikein Suurta Onnea, Mielenrauhaa ja kukkien tuoksua jokaisen tielle vuonna 2004!




IP: Tallennettu
krisse
Senior Member


mikä ei tapa se vahvistaa
Viestejä: 231

Tila: Offline

RE:Antihistamiinit ja tyroksiini?(31.12.2003, 13:58)
allergia lääkket kannattaa varmaankin ottaa erikseen ja thyroksiini ihan yksinään.

älä vaan suostu muuttaman annostusta jos oireet ei oo liikkiksellä, mua kehotettiin 2 vuotta sitten tekemään niin 2,1 vaan on mulle liian iso luku, nyt timo helin nosti sen taas ennalleen ja varmaan vastaa sun lukuja,, sanoi että mun vajaatoiminta on niin voimakas että tollaset arvot on paikallaan, ja oonkon taas suurin piirtein kunnossa, mä vaan ilmeisesti stressaan tyttären masennuksen takia ja siksi väsyttää




krisse
IP: Tallennettu
omppu
Junior Member


Onko tauti minussa vai minun ympärillä!
Viestejä: 51

Tila: Offline

RE:Antihistamiinit ja tyroksiini?(31.12.2003, 14:51)
Tavasin Pharmaca Fennicaa (sitä täydellistä versiota, ei "kansanpainosta") eikä siellä löytynyt Thyroxinin yheisvaikutuksissa mainintaa antihistamiineista, eikä siis Zyrtekin vaikuttavasta aineesta (Setiritsiinidihydrokloridi).

Jotkut kortikosteroidit (kortisonit) mm. saattavat estää tyroksiinin muuttumista T3:ksi ja TSH-pitoisuudet kertovat silloin hornmonitasapainosta enemmän kuin tyroksiinipitoisuudet.

Ei myöskään Zyrtekin tiedoissa ollut mainintaa yhteisvaikutuksista minkään muun lääkkeen kanssa.

Cirrus sisältää antihistamiinin (sama kuin Zyrtecissä) lisäksi pseudoefedriniä, minkä vuoksi sitä ei suositella ylitoiminnasta kärsiville.

Iloista Uutta Vuotta




IP: Tallennettu
keppana



Tauti on minussa ja näköjään pysyy!
Viestejä: 41

Tila: Offline

RE:Antihistamiinit ja tyroksiini?(2.1.2004, 12:48)
voi hyvin -lehdessä 3/02 artikkelissa erikoislääkärí Kaarlo Jaakkola neuvoo: "Lääkkeistä sulfavalmisteet ja anithistamiinit lamaavat kilpirauhasta. Samoin tulisi välttää fluoridien ja kloridien käyttöä."




IP: Tallennettu
Minna



Onko tauti minussa vai minun ympärillä!
Viestejä: 26

Tila: Offline

RE:Antihistamiinit ja tyroksiini?(2.1.2004, 13:49)
Mikäli on allergiaa ja siihen saanut lääkityksen, kannattaa sitä noudattaa. Hoitamattomat allergiat saattavat pahentua jopa astman tasolle.

Nenän limakalvoja supistavat, pseudoefedriiniä sisältävät antihistamiinit ovat hyviä tarkoitukseensa. Ne ovat vain tilapäiseen käyttöön. Ylitoimintaisten pitää niitä saadessaan keskustella lääkärin kanssa, reseptilääkkeitähän ne kaikki ovat. Muutenkin saadessan uusia lääkkeitä, vaikka tilapäiseen käyttöön, kannattaa lääkärille kertoa muusta lääkityksestä.

Muuten vajaatoimintaisen kannattaa harkita antihistamiinien käyttämistä vain todettuun tarpeeseen. Jos antihistamiineja tarvitsee edes jonkin allergiakauden takia, kannattaa hankkia resepti -ja käydä keskustelu lääkärin kanssa. Isommissa paketeissa ne tulevat huomattavasti edullisemmaksikin.




IP: Tallennettu
tatti@luukku.com



Onko tauti minussa vai minun ympärillä!
Viestejä: 47

Tila: Offline

RE:Antihistamiinit ja tyroksiini?(5.1.2004, 11:18)
Kiitti kaikille vastauksista. Tuntuu siltä, että siirrän antihistamiinin ottamisen sitten keväällä iltapäiväksi tai illaksi, samalla tavallahan se vaikuttaa, kunhan sen säännöllisesti samaan aikaan ottaa. Noi mun arvot on tosiaan omituiset, toinen alarajassa kiinni ja toinen tavallaan liikatoiminnan puolella, mutta en todellakaan suostu enää siihen, että lääkitystä vähennettäisiin. Aikasempi lääkärini piti näköjään hyvänä sitä, että TSH on jossain 5:n kieppeillä ja olo nyt olo mitä oli. Tää mun uusi lääkäri on pikkuisen paremmin perillä tästä asiasta korostaessaan oireiden mukaista lääkitystä.




IP: Tallennettu
keppana



Tauti on minussa ja näköjään pysyy!
Viestejä: 41

Tila: Offline

RE:Antihistamiinit ja tyroksiini?(9.1.2004, 09:04)
vatsavaivaani ja stressin aiheuttamaan katarrriin sain lääkkeeksi ja lievitykseksi Zantac- poretabletteja. Sisältää aspartamiimia joka muuttuu fenyylialaniiniksi. Neuvotaan ottamaan nelisen tuntia erillään vakituisisita lääkityksistä. Mitä hemmettiä, eikös tämä aspartamiimi ole sitä pahintä myrkkyä?




IP: Tallennettu
kylmakalle
Super Member


Kaikki on mahdollista miehelle, jonka ei tarvitse tehdä sitä itse.
Viestejä: 458

Tila: Offline

RE:Antihistamiinit ja tyroksiini?(10.1.2004, 00:25)
Moi Keppana

Tuntuu kummalliselta tuo valmiste, miksi pitää sotkea aspartaami mukaan?? aspartaami on sellanen, että herkille ihmisille voi aiheuttaa vatsassa päinvastaisen reaktion ja kun sulla on vatsavaivoja, niin tuntuu vielä oudommalta

Minä kyllä vaihdattaisin johonkin muuhun valmisteeseen, on se niin epäilyttävä aine ja jos osakin sivun
www.netikka.net/hypnoosikeskus/aspartaami.htm jutuista pitää paikkansa, niin paljon aspartaamia sisältäviä tuotteita käyttäville saattaa aiheutua ikävyyksiä tavalla tai toisella




Tsemppiä!!

Terv. Kylmäkalle
IP: Tallennettu
keppana



Tauti on minussa ja näköjään pysyy!
Viestejä: 41

Tila: Offline

RE:Antihistamiinit ja tyroksiini?(29.1.2004, 09:37)
nimenomaan, Kylmäkalle , muinoin tuota samaista sivua luin ja suorastaan kauhistuin. Varsinkin, kun näitä lisäaineita yrittän välttää; tuskin ostan valmisruokia jne.. Limpsoja en juo ollenkaan ja vältän turhia kaloreita, mutten käytä kuitenkaan light-tuotteita, koska niissä juuri on mm. tätä aspartaamia. Vatsalääkkeen muuten määräsi sama lääkäri, joka myös kilppariani hoitaa...




IP: Tallennettu
annia



Onko tauti minussa vai minun ympärillä!
Viestejä: 12

Tila: Offline

RE:Antihistamiinit ja tyroksiini?(21.2.2004, 14:13)
Mun astmasuihkeessa (aeromir) oli maininta että ei saa käyttää jos kärsii kilpirauhassairauksista. Kyselin tätä sitten lääkäriltä, joka kehoitti jatkamaan ei kuulema haittaa...

Täytyy vissiin seuraavan kerran kysellä tältä uudelta lääkäriltä että miten oikeasti nyt asianlaita on. Kun keväällä sitä kuitenkin taas tarvitsen.




IP: Tallennettu

Pitkä URL lyhyemmäksi:

powerboards
Copyright © 2001-2002 PB Dev Team