kilpirauhasfoorumi
Kerro oma tarinasi!
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy.
Foorumin käyttöohjeet.



Tänään on 1.10.2003, 20:18
kilpirauhasfoorumi :: Kilpirauhasen ylitoiminta eli hypertyreoosi :: lääkityksestä
inkku



Sairaan kaunis maailma
Viestejä: 13

Tila: Offline

lääkityksestä(10.9.2003, 13:45)
Tänään tippui postiluukusta Tyrazol 5 mg resepti, ja kehotus mennä heti lääkäriin jos kuume nousee.
Propralia nähtävästi pitää "nauttia" samaan aikaan??
Propral 40 mg ei tunnu kuitenkaan juuri vaikuttavan, lepopulssi on tippunut 10 pvän aikana 100 -> 90..
Opiskeluja pitäisi jaksaa ja kyetä jatkamaan samalla ja tuntuu että tämä lääkitys vie mehuja likasta ihan kympillä.
Ajattelin siis kysyä, mitä ongelmia on odotettavissa tällä lääkityksellä?? Olen itseään toteuttava Murphyn laki, aina kun jokin voi mennä vielä huonommin niin silloin se menee varmasti.




Inkku
IP: Tallennettu
Iiris



Onko tauti minussa vai minun ympärillä!
Viestejä: 33

Tila: Offline

RE:lääkityksestä(11.9.2003, 14:08)
Itselläni ei ole kokemusta Propralista, mutta alkuun minulle määrättiin myös sydän lääkkeet ja tyrazol yhtäaikaisesti. En kuitenkaan syönyt sydänlääkkeitä, kun laittoivat itseltäni vintin pimeeksi. Tyrazol alkoi vaikuttaaa nopeasti ja jo parin viikon kuluttua oli olo kohentunut huomattavasti. Joten mielestäni sinullakin on odotettavissa vain parempaa ja normaalimpaa oloa. Tyrazolista ei ole kai muita haittavaikutuksia kuin se valkosolujen kato (todella harvinaista) siksi niitä pitää seurata labrakäynnein.




IP: Tallennettu
outi



Onko tauti minussa vai minun ympärillä!
Viestejä: 39

Tila: Offline

RE:lääkityksestä(12.9.2003, 11:58)
Moi

minäkin söin samat satsit kun sairastuin liikatoimintaan. Huomasin parin ekan päivän aikana, että jos otin Propral tabletin kokonaisena kerran päivässä niin tuli outo olo. Tein sitten niin, että otin puolikkaan aamulla ja puolet illalla, se oli ok. En huomannut siitä mitään suurta muutosta elimistössä mutta sen on kuulemma tarkoitus jotenkin rentouttaa verisuonia ja sillä tavalla vähentää rytmihäiriöitä ja laskea pulssia.
Tyrazol aiheutti minulle imusolmukkeiden turpoamista, joka ei ollut vaarallista mutta herätti tietysti minussa kummastusta. Ja aika nopeasti, noin neljässä viikossa, oireet alkoi mennä vajaatoiminnan puolelle. Ei mitään kamalaa tapahtunut, mutta jouduttiin toteamaan ettei se ollut paras mahdollinen lääke minulle.




Outi
IP: Tallennettu

Pitkä URL lyhyemmäksi:

powerboards
Copyright © 2001-2002 PB Dev Team