IRON BUTT- eli Rautapersereissu 2.8.1999

Suomalaiset Rautaperät 12.1.2001

Lontoo 1999 | Etelän Pystymehtästä 1999 | Intermoto & Alpit 9/2000 | Viro V/2001

Stenbergin Arska lähti Venäjälle 5.7, Ural koukattu, kotona ma-iltana 17.7.00

Honkasen Harrin ja Kallosen Ismon Rautaperse toteutui

20.9.2000  MP-Netin aloitussivu

-Huomenna paistaa aurinko, on varmaan kesän viimeiset kunnolliset ajokelit, soitteli Honkasen Harri Kangasalta maanantai-iltana 2.8. -Lähdetääs ajaan pikku lenkki aamutuimaan, Harri houkutteli. Arvostelukykyni petti ja lähdin seikkailuun jonka tuloksena matkamittariin tuli lisää 2460 kilometriä 34 tunnissa. Sillä reissulla ei paljon museoita katseltu eikä kaljaa kitattu. Vastaavia reissuja on aikaisemmin Euroopassa tehty alustavien tietojen mukaan vain kerran! Silloinkin asialla oli suomalainen motoristi!!

Rp02.jpg (26775 bytes)

Ironsmal.gif (12109 bytes)

 

Lähdön varmistus tapahtui virallisesti

Projekti

Kaikki alkoi siitä kun olin pahaa aavistamatta luvannut Harrille selvittää mitä kuuluu amerikkalaisen Iron Butt -järjestön jäsenvaatimuksiin. Yhdistyksen jäsenistö on keskittynyt pitkien matkojen ajamiseen. Löysin suoritus on Sadle Sore eli Satulasärky (keksikää parempi suomennos) -tutkinto jossa ajetaan 1000 mailia eli 1609 kilometriä vuorokaudessa. Seuraava on on Bun Burner (Pehvapolte) jossa matkaa taitetaan 1500 mailia eli 2413 kilsaa 36 tunnissa.

Kuskit

Aikatalulu vaikutti sopivalta, joten älyvapaa projekti alkoi kiinnostamaan lievästi. Lupasin ainakin saattaa Harria alkumatkan. Sovimme, että kaveri jätetään jos jomman kumman eväät loppuvat. Omat lähtökohtani eivät olleet kovin häävit. Vaikka pyöräilykokemusta olikin jo kertynyt 38 vuoden ajalta niin tämän vuoden kilometrit olivat jääneet työkiireiden takia yhteensä vain muutamaan sataan. Harri oli jo sentään käynyt vuosittaisen Kontionsa.

Kalusto

Kaluston puolelta tilanne oli parempi. Harilla oli vuoden 1976 BMW R 90 S. Oma suosikkini oli minulla uudesta asti ollut 120 000 km ajettu Honda Transalp 1987. Toinen vaihtoehto oli Hondan CX 500 vuodelta 1982. Sillekin oli kertynty kilometrejä jo reilut 100 tuhatta. Molemmat pomminvarmoja pelejä.

CX:n ongelmana oli sileä takarengas jonka Moto-Osien Ahti lupasi vaihtaa aamulla. Toinen vakampi murhe oli sytytyksen pätkiminen kun kaasua käytti taitamattomasti. Rauhallisilla liikkeillä vauhtia löytyisi tarpeeksi.

Pihaani aika ajoin eksyvät jupit eivät CX:lle paljon ymmärrystä suoneet. -Eihän tolla uskalla mihinkään lähteä, kuka tolla voi ajaa, olivat lievimmästä päästä kuulemani kommentit. Oikein kävi sääliksi uskollisen ystävän puolesta. CX saisi näin ollen näyttää parjaajilleen mihinkä se pystyy kun saa vain mahdollisuuden. Pyörien ja kuskien yhteisiäksi tuli 150 vuotta eli keskimäärin 37,5 vuotta/yksikkö. Lähtökohta oli hyvä: sekoitus malttia ja luotettavuutta :)) (=naurua).

Varustus

Tarkoitus ei ollut lähteä riskeeraamaan mitään, eikä häiriköimään liikenteeseen. Päätimme ajaa suurin piirtein muun liikenteen mukana ja vain siten, että meno tuntuisi turvalliselta. Asetimme tavoitteeksi tehdä vain normaalin matkareissun karsittuna kaikelta turhalta.

Lepo ja ruokailu ovat tärkeimmät ajovireeseen vaikuttavat tekijät. Välipaloiksi varasimme suklaapatukoita, tuoremehua ja kolajuomaa. Aamupalana jämäkkä annos kaurapuuroa. Varsinainen ravinto tulisi kertymään kunnon aterioista. Ruokailusta ei voisi tinkiä.

Yhteydenpitoa varten hankin vielä paikallisesta marketista puhelimeen hands-free -varustuksen. Se ei kuitenkaan toiminut ajon aikana, selvisi myöhemmin. Kypärän suhinat haittasivat sekä lähetystä että vastaanottoa.

Polttoainetta oli matkassa 16 litran lisäksi 4 litran varakannu.

Ajoasuksi otin nahkatakin lisäksi vuorellisen sadeasun.

Reitti

Laskin tietokoneella muuttaman reittivaihtoehdon. ROI-TRE -edestakainen antaisi suunnilleen 1000 mailia. Paluu itärajaa pitkin Etelä-Suomen lenkillä täydennettynä toteuttaisi pidemmän vaihtoehdon. Vaikeuksien ilmetessä myös koti olisi lähempänä.

Selkein reitti olisi suoraan Nuorgamiin ja sieltä vaikkapa Vaasan kautta takaisin. Jätimme ratkaisun tehtäväksi Rovaniemellä, sillä aivan pohjoiseen oli luvassa viileää ja sadetta.

Lähtö

Sää tiistaina 3.8. oli kuin luotu matkantekoon. Aamupäivä kului kuitenkin rengashommissa ja Harrin Hollannista saapuvaa kukkalähetystä odotellessa. Viralliseksi lähtöajaksi saimme  Kangasalan Essolta 11.48.

Matkaan

Ja sitten hanaa. Suinulan kautta Orivedentietä kohden Jyväskylää. Samana päivänä viranomaiset kokeilivat 3 kertaista tutkapartiota ennen Oriveteä, kertoi Aamulehti jälkeenpäin. Ilmeisesti olimme hieman aikaisemmin liikkeellä, koska emme partioita havainneet. Ajonepeutemme puolesta asialla ei olisi ollut edes merkitystä.

Viitasaarelle

Viitasaarella trippimittari antoi ensimmäisen pysähdyksen matkaksi 244 km, tietokoneohjalman mukaan olisimme tulleet 239 km, ero johtuu huoltoaeseman sijainnista, lähtöpisteiden erostaja tietenkin mittarivirheestä. Ero oli hämmästyttävän pieni.

Jo etukäteen oli selvää, että hommaa ei hoideta hosumalla vaan tasaisella ajolla. Retken keskinopeudeksi riittäisi 67 kilometriä tunnissa. Käytännössä tauot tietenkin nostavat tavoitetta.

Liiasta nopeudesta ei ole kuin haittaa. Kulutus kasvaa, tarvittavat tauot pitenevät ja ennen kaikkea turvallisuus heikkenee. Ero esimerkiksi 90 ja 100 keskinopeuksien välillä ei ole 100 kilometrillä kuin vajaa 7 minuuttia. Moottoriteiden ulkopuolella 100 keskinopeus edellyttää käytännössä 120-130 km tavoitetuntinopeutta.

CX:n ensimmäinen tankillinen kului 5,6 litran vauhdilla sadalle. Suurimmillaan kulutus oli 6,2. Koko matkan keskikulutus oli 5,9. Harrilla luvut BMW R 90 olivat koko ajan noin litran suuremmat.

Kolmen ensimmäisen tunnin keskinopeudeksi tuli yllättävän hyvä 85. CX:n öljyn kanssa tunaaminen, sämpyläkahvit ja puhelinsoitot veivät turhaa aikaa. Ilmeisesti katsoin öljyt eri asennossa kuin lähtiessä, sillä öljyä ei näyttänyt loppumatkalla kuluvan lainkaan.

Bensa loppuu Oulun jälkeen

Ennen Oulua käännän varatankille ja ilmoitan Harrille tilanteesta käsimerkillä. Oulun jälkeen joudun turvautumaan varakanisteriin ja Harri jatkaa Iin Shellille jossa tapaamme. Kannuun turvautuminen aiheuttaa vähintäin 5 minuutin ylimääräisen tauon. Yli 300 kilometrin toimintamatka antaisi lisää joustoa asemavalintoihin. Kevyt kenttälounas ja bensatäydennys (km 518) vievät jälleen yllättävän paljon aikaa. Tetävien jaossa on selvä puute. Aikaa säästyisi jos toinen keskittyisi muonan hankintaan ja toinen huolehtisi pyöristä.

Aika ei ole kuitenkaan ongelma, sillä kuuden tunnin ajon jälkeenkin keskinopeus on jopa noussut 87 kilometriin.

Rp9910.jpg (32981 bytes) Rovaniemellä Honkasen Harria kiinnostavat viimeiset pohjoisen säätiedot. Ei ne siitä parantuneet.

Rovaniemellä

Edellisestä tankkauksesta olemme vasta 184 km eli pysähdys on liian aikainen. Nyt on kuitenkin päätettävä mihinkä suuntaan jatkaisimme. Pohjoiseen on luvassa sadetta. Kello on kahdeksan, ja kaakkoon kääntyminen tarkoittaisi ajamista kohden pimenevää iltaa. Suunta olisi tosin kotiin päin.

Sodankylä

Ei muuta kuin ratas raplattamaan ja kohden Sodankylää (km 835). Edellisestä tankkauksesta vain 133 km. Jälleen sämpylää ja kahvia. Ei ole aikaa tervehtiä paikallisen ilmailukerhon ystäviä vuosien takaa. Silmukat Blanikilla ja iltalennot Luostolle ja Tulppioon C-172:lla eivät unohdu koskaan. 

Ilta alkaa viiletä ja pukeudun vuorelliseen sadeasuun. Kymmenen tunnin keskinopeus on 85.

Tiellä ei ole  kuin satunnaisia kulkijoita. 2-pyöriäisiä edustaa Keski-Eurooppalainen retkue jonka tavoitteena näyttää olevan Nordkapp.

Taakse jäävät Saariselkä ja muistot kullanhuuhdontakilpailuista 1970-luvulla. Maisemat eivät ole juurikaan muuttuneet vuosien varrella.

Raja-Joosepin tienhaara jää myös taaksen. Kymmenen vuotta sitten käännyin siitä oikealle. Neuvostoliitto oli silloin vielä voimissaan. Sitä ei kuitenkaan huomannut teiden kunnosta. Matka kesti asuntoautolla rajalta Muurmanskiin 12 tuntia. Keskinopeus häikäisevät 30 km tunnissa. Seurueemme taisi olla ensimmäinen asuntoautolla Murmanskissa vieraillut porukka. Heistä muuten Antti K. on liittynyt tänä kesänä motoristien jaloon seuraan.

Vaikka elokuu oli vasta niin turistikausi näytti jo loppuneen. Ivalokin oli melko kuollut kylä. Ei ihme, että Lapin yrittäjät pyrkivät keksimään keinoja matkailukauden pidentämiseksi.

Inari

Meno piristyy selvästi Inarissa.  Ranta-Marin legendaarin grilli on täynnä kuin nuijalla lyöty. Keppana kuohuu ja soitto soi. Tässä paikassa ei ruokalistalta varmasti löydy kasvisruokia. Tilaamme tuhdeimman grilliannoksen, sillä energiaa tarvitaan vielä.   Tähän paikkaan pitää palata paremmalla ajalla.

Kaamanen

Vielä vajaa 30 km ja olemme Kaamasessa (km 1064). Puolen vuorokauden ajorupeama antaa keskinopeudeksi 89 ja -keskikulutuksesksi 5,9. Vielä 600 km ja Saddle Sore (1000 mls 24 tunnissa) olisi takana.

Emme ole varanneet majoitusta, sillä reittimme varmistui vasta Rovaniemellä. Mulle kelpaisi uni pöpelikössäkin mutta Harri herrasmiehenä haluaisi lakanoiden väliin.

Kaamasen kievari on kuitenkin viimeistä sijaa myöden täynnä. Lopulta yösija järjestyisi laavussa jonne saisi myös nuotion lämmittämään. Torjumme nuotion mutta hyväksymme laavun. Hetken kuluttua majoitustarjous paranee. Yksi paikallinen remonttimies tarjoaa mökkiänsäkäyttöömme.. Olen edelleen laavun kannalla, mutta herrasmies Harri haluaa sänkyyn.

Vuokraisännällämme on kuitenkin piintynyt tapa johon oli väsymyksestä huolimatta vaikea tottua. Hän sai nimittäin nukuttua vain kun radio on auki. YLE:n ohjelmien unettavuus ei ole uutinen mutta enpä ole aikaisemmin tavannut henkilöä joka todella käyttää radiota unilääkkeenä.

Radio vaikenee lopulta mutta yöradion sijasta hiljaisuuden rikkoo jumalaton kuorsaus. Nukahdan lopulta mutta iloa ei kestä kauan. Vanha kunnon rämisevä vekkari aloittaa urakkansa. Mitä h........, kellohan on vasta kolme. -Aika ei ole Lapissa niin tarkka, kuuluu vuokraisännän selitys.

Kello neljältä herään radion selvitykseen päivän säästä. Kiitämme tarjotusta aamukahvista ja päätämme mieluummin jatkaa matkaa. Aamupalaksi saa riittää hammastahnan maku suussa.

-Mukavan näköinen laavu, totean Harrille pihalla. BMW murahtaa käyntiin.

Nuorgam

Tie on autio ja tyhjä. Seuranamme on vain hirviä ja poroja. Niiden alituinen tarkkailu on rasittavaa puuhaa, sillä liikkumaton elukka sopeutuu maastoon todella hyvin. Myös hirviä on paljon liikkeellä. En ole etelässäkään nähnyt niitä niin usein kuin Lapissa. Ovatkohan Lapin laitumet heikommat kun pitää olla koko ajan liikkeessä.

Tie nousee välillä miltei sumupilvien sisään. Lämpötila on alimmillaan vain neljä astetta. Nuorgamin tulliasemalla (km 1174) otamme valokuvat. Tullimies kuittaa dokumenttimme. Keskinopeus nyt 65.

Rp01.jpg (53535 bytes) Omituisia kulkijoita Lapin kesässä. Raja aukeaa railona Nuorgamissa.

Takaisin

Tankkaus Utsjoella (km 1255), mutta mittari ei anna kuittia. Alkaa sataa vettä. Aamukahvit ja -makkarat Kaamasessa.

Inarissa (km 1420) tankkaus. Kuitin aika 9:25. Matkaa jäljellä ilman toleransseja 181 km, aikaa käytettävissä 2 tuntia 23 minuuttia. 76 km/h, piece of cake. Sade yltyy.

Ylinampa, SS OK

Alkaa sataa oikein kunnolla. Tuntuu kuin kaikki Lapin autot ja vähän etelästäkin olisivat matkalla johonkin minne ei ole kiirettä.

Kello käy mutta matkamittarin numerot vaihtuvat tuskastuttavan hitaasti. Pyörän kellokin on väärässä ajassa joten tarkka aika on arvailua.

Harri menee jossain edellä, toivottavasti hän on perillä tilanteesta paremmin. Vuorokausi alkaa täyttyä. Poikkean huoltoasemalle, mutta se on suljettu.

Oikealla vilahtaa pieni lähikauppa. Palaan sinne otan pari suklaapatukkaa ja maksan ne erikseen. Kuitissa on aikaleima 11.48. Mittarissa on 1663. YES, homma hanskassa. Ainakin Sadle Sore on suoritettu (tietokona antoi jälkeenpäin 1629).

Ennen Napapiiriä joudun turvautumaan toisen kerran varakannuun.

Rp04.jpg (31967 bytes) Rp03.jpg (23718 bytes)
Lähtöaika Kangasalan Essolta Ylinampa, Sadle Sore OK. Onneksi homma ei ollut harrastelijoiden käsissä. :)).

Napapiiri

Kirjallisten töiden ja ruokailun jälkeen matka jatkuu. Vielä olisi mahdollisuus suorittaa Bun Burner eli 1500 (2413 km) mailia 36 tunnissa. Vettä tulee solkenaan.

II

Ennen Iitä tule ensimmäisen kerran mieleen, että nyt voisi pitää ylimääräisen tauon. Yritin nukkua, mutta väsymys kaikkosi yhtä nopeasti kuin oli tullutkin. Tankkaus Iissä (km 1945) sujui jo auringon paisteessa. Keskinopeus oli noussut 70:een.

Kokkola

Paluumatkan päätimme ajaa Vaasan kautta. Nopeusrajoitukset olivat suosiolliset 100 suurimman osan ajasta. Voimakas vastatuuli nosti kulutuksen 6,2 litraan. Vitserissä (km 2131) ajettavaa oli vielä jäljellä mittarin mukaan 282 km. Aikaa siihen olisi 6 tuntia. No problem.

Kahville Koivulahdessa, Vaasa ja Parkano ja kotiin Tampereelle varmistamaan koneelta, että matka riittäisi.

Perillä

Kangasalla mittariin oli kertynyt 2519 km eli 1566 mailia. Microsoftin Autoroute antoi 2471 km eli 1535 mailia. Jenkkilästä tuli todistus 1570 mailin eli 2526 kilometrin mukaan. Matka ylittyi reilusti ja aikaakin jäi runsaasti, lopussa jopa tuhlattavaksi.

Opetuksia

# lähtisinkö?

En suosittele, mutta jos päätät lähteä, älä yritä liikaa. Varaa itsellesi mahdollisuus keskeyttää yritys. Ruokaile kunnolla. Turvallisuus ennen kaikkea.

# kalusto

Tärkein juttu on mielestäni se, että kuljettajan eväät riittää. Pyörä ei ole yleensä ongelma. Kuutioita tulisi kuitenkin hyvä olla vähintään 125 että lepoonkin jää aikaa. Ehdottomana miniminä kuvittelisin omasta kalustostani 80 kuutioista Honda Elite skootteria. Silläkin pärjää. Matkanteon ongelmat eivät yleensä liity siihen mitä on jalkojen välissä vaan siihen mitä on korvien välissä.

Äänetön kypärä tai korvatulpat ovat välttämättömät. Minulla ei ollut kumpaakaan. Sen seurauksena korvat suhisivat miltei viikon jälkikäteen.

Kaasukahvassa olisi hyvä olla joku lukitus. Nyt osa sormista puutui muutamaksi päiväksi.

Istumalihakset selvisivät reissusta ihmeen hyvin. Satulalla sen sijaan meni useampi viikko aikaa palata entiseen ryhtiinsä.

# suunnittelu

Käytettävien huoltoasemien sijainti kannattaa selvittää etukäteen. Ei kuitenkaan kannata orjallisesti pyrkiä noudattamaan aikatauluja ja suunnitelmia jos niitä ei pysty turvallisesti pitämään.

Isoimman virheen saattaa tehdä silloin kun varaa aikaa liian vähän. On "pakko" olla kotona johonkin tiettyyn aikaan. Levon sijasta onkin pakko jatkaa matkaa. Pelkään sitä päivää kun tapahtuu pahin. Joku on Rautaperseserissullaan nukahtanut tankoon - viimeisen kerran.

# liikenne

Kaikesta parjauksesta huolimatta suomalainen liikenne toimi hyvin. Ohituksissa ajoissa näytetty ohituspyyntö (=vilkku) tuotti aina toivotun tuloksen. Jos autoilija huomasi meidät ajoissa, ohittamisessa ei ollut mitään ongelmia. Homma toimii.

Tilanne saattaa kuitenkin huonontua. Ihmiset ärsyyntyvät helposti. Etenkin autolla liikkuessa tulee monasti mieleen takavuosien Saab- ja BMW-häiriköt. Onko osa heistä hankkinut konepyörän? Meno on joskus niin törkeätä, että hävettää moottoripyöräilyn maineen puolesta.

Mikko Hamunen

-----------------

HARRIN JA ISMON RAUTAPERSEREISSU (1500 mailia eli 2413 km 36 tunnissa) 28.6. Seuraa matkan kehitystä tässä: Lähtö Kangasala 28.6. Toteutunut 10.37. Hanko 13.30 240 KM, Lahti 16.10, Heinola 16.40, Mikkeli 17.30,  Niirala, Möhkö 21.30, lähti 21.45 894 KM Ilomantsi 22.30, Lieksa 23.50 Kajaani 1.15 1175 KM, Rovaniemi 4,45 Sodankylä 7.30 7.10 1641 KM, SADDLE SORE VALMIS!!  Arvioituja aikoja (iso tauko puuttuu): Kaamanen 10.00 lähti 10.10 1863 KM, Nuorgam 12.00 lähti 12.10 2003 KM, ROI 2492 KM. 22.02 2713 KM (mittarissa) eli suoritus täytti mitaltaan reilusti vaatimukset. Kangasalla mittarissa 3191 km.

Pojat olivat liikkeellä BMW R90S ja K1100 LT -peleillä. Taitaa Honda CX 500:n johtoasema Euroopan parhaana Bun Burner -ajokkina vaihtua.


Suomalaiset Rautaperseet 12.1.2001 virallisen listan mukaan. Listalla olevat kirjoitusvirheet eivät ole kotoisin listanpitäjältä.

Saddlesore 1000 mailia 24 h

Mikko Sani Lahti, FINLAND 06/13/97 Yamaha FJ1200 1,074
Torsti Salonen Routio, Finland 06/16/99 BMW K100 1128
Repe Rantanen Jamsa, FINLAND 06/30/99 Suzuki GSX1100EF 1,050
Paavo Makinen lampaala, FINLAND 06/30/99 Moto Guzzi Jack
Simo Sauvola Kempele, FINLAND 07/31/99 Honda CX500C 1,075
Jouni Niiranen Vantaa, FINLAND 07/31/99 Yamaha Midnight 1,075
Salo Harri Lanti, FINLAND 05/27/00 BMW R80RT 1,005
Hannu Tontti Lahti, FINLAND 05/27/00 Yamaha 900 1,005
Koivuniemi Juha Hollola, FINLAND 05/27/00 BMW K100
Tuula Jakobsson Turku, FINLAND 06/03/00 Suzuki GS450S!! 1,020
Harri Hjulgren Turku, FINLAND! 06/03/00 Triumph Tiger
Juha Elin Mantsala, FINLAND! 06/10/00 Yamaha FZR100
Marko Vanninen Vantaa, FINLAND! 06/16/00 Suzuki GSX750F 1,069
Jaana Saksanen Vantaa, FINLAND! 06/16/00 Suzuki GSX750FI
Timo Raisanen Vantaa, FINLAND 06/17/00 BMW 650F 1,079
lpo Jakonen Lahti, FINLAND 06/17/00 Suzuki GSX750F 1,053
Jukka Virtanen Heinola, FINLAND 06/17/00 Moto Guzzi Jackal 1,053
Eeva Putro Heinola, FINLAND 06/17/00 Moto Guzzi Nev
Juha Sipila Lahti, FINLAND! 06/17/00 Honda Gold Wing 1,050
Mirika Sipila (passenger) 06/17/00 Honda Gold Wing 1,050
Veikko Paavola Lahti, FINLAND! 06/17/00 Kawasaki EN500 1,044
Martti Kainulainen Heinola, FINLAND! 06/19/00 BMW K100LT
Matti Talvinen Uusikaupunki,FINLAND! 07/04/00 Yamaha Thunderace 1,150&127;
Mikko Sani Hollola, FINLAND! 07/06/00 Honda ST1100 1,058
Matti Marttinen Vantaa, FINLAND 07/07/00 BMW R45
Aimo Partanen Kaunianen, FINLAND! 07/21/00 Yamaha V-Max
Vesterinen Tapio Helsinki, FINLAND! 07/21/00 Moto Guzi Calif 1,059
Jukka Peltola Ahtari, FINLAND! 07/24/00 BMW K100RS 1,024
Raimo Haapaniemi Helsinki, FINLAND! 07/24/00 Yamaha Diversion
Risto Laitinen Vantaa, FINLAND! 07/24/00 Honda CBR1000F
Petteri Ojamo Espoo, FINLAND! 07/29/00 Suzuki GSX750F 1,174
Vesa Mustalahti Riihimaki, FINLAND! 07/29/00 Honda VFR750F 1,120
Jarmo Hillunen Jarvenpaa, FINLAND! 07/29/00 Honda VFR750F 1,087
Tapio Rautoma FINLAND! 08/12/00 Honda CBR1100XX 1,015
Kaisa Kurittu (passenger) FINLAND! 08/12/00 Honda CBR1100XX
Jalo Rajala Uusikaupunki, FINLAND 08/25/00 BMW K100RT
Kari Malmikare Turku, FINLAND! 09/03/00 Honda CBR1000F 1,071
Simo Keskinen Turku, FINLAND! 09/03/00 Honda Gold Wing 1,071

37 SUORITUSTA

Bun Burner 1500 mailia  36 h

Torsti Salonen Routio, Finland 06/17/99 BMW K100 1553
Mikko Sani Lahti, FINLAND 07/02/99 Yamaha FJ1200 1586
Simo Sauvola Kempele, FINLAND 08/01/99 Honda CX500C 1532
Harri J Honkanen Kangasala, FINLAND 08/03/99 BMW R90S 1,570
Mikko Hamunen Tampere, FINLAND 08/03/99 Honda CX500(1982) 1,570
Lauri Lansikallio Kaskinen, FINLAND 08/16/99 BMW K100LT 1610
Harri Honkanen Kangasala, FINLAND! 06/28/00 BMW R90S 1,721
Ismo Kallonen Kangasala, FINLAND! 06/28/00 BMW K1100LT
Georg Helin Rauma, FINLAND! 07/21/00 BMW R1100RT
Seppo Toivanen Hamari, FINLAND! 07/24/00 Kawasaki VN1500 1,562

10 SUORITUSTA, 9 ERI HENKILÖÄ.

Pyöristä CX500 on edelleen kova sana. Pitäjistä Kangasala on vahvoilla kun otetaan huomioon että kirjaajan kotipitäjä on Kangasala ja kerho tietysti KaMoKe.


Bun Burner Gold 1500 mailia 24 h

(cross Europe ride from Spain to Sweden)
Jorma Viemero Vusikaupunki, FINLAND 08/10/99 BMW K75

Bun Burner Gold 3000 mailia 48 h

(Circular two lap ride around western Spain)
Jorma Viemero FINLAND (SPAIN ride) 04/25/00 BMW K75

Moosehead Rally Finishers FINLAND!

Marko Hongisto Jarvenpaa, FINLAND! 06/16/00 Honda Africa Twin 1,417
Pentti Heinanen Espoo, FINLAND! 06/16/00 Moto Guzzi Cal 1,032
Matti Lager Kellokoski, FINLAND! 06/16/00 BMW R1100RT 1,032
Pertti Pitkanen Hyvinkaa, FINLAND! 06/16/00 Honda CBR1000 1,028
Heikkila Teuvo Mantsala, FINLAND! 06/16/00 Piaggio Hexagon180 1,004
Osmo Stenfors Mantsala, FINLAND! 06/16/00 Yamaha Virago 1,004
Hannu Harkonen Numminen, FINLAND! 06/16/00 Suzuki GSX750 1,004
Ilpo Vakiparta Mantsala, FINLAND! 06/16/00 Yamaha Diversion 1,004
Ylikoski Ari-Jukka Tuusula, FINLAND! 06/16/00 Kawasaki Eliminator1,057
Antti Lavonen Muurikkala, FINLAND! 06/16/00 Honda CBR600 1,103
Timo Raisanen Vantaa, FINLAND 06/16/00 BMW 650F 1,079
Juha Voorio Vantaa, FINLAND! 06/16/00 Honda VT1100 1,025
Marko Vanninen Vantaa, FINLAND! 06/16/00 Suzuki GSX750F 1,069
Jaana Saksanen (pass